Szájat becsuk, fület hegyez – Hang nélkül

2018.05.05.

Az alacsony költségvetésű filmek ugye kétféleképpen sülhetnek el: a kevés pénz miatt vagy minden katasztrofálisan sikerül, süt minden képkockából, hogy itt bizony nincs lóvé, nincs átgondolva semmi, vagy pont hogy frappánsan kihozzák a maximumot minden egyes befektetett dollárból. A Hang nélkül esetében pont az utóbbi valósult meg.

Elmondani az elmondhatatlant – Örök tél

2018.02.26.

Szász Attila és Köbli Norbert alkotópáros legfrissebb munkája nemcsak azért figyelemreméltó, mert eddigi alkotásaik (A berni követ, Félvilág) minőségiek voltak, hanem mert az Örök tél című munkájuk egy nagyon fontos témáról beszél. A Gulág Emlékbizottság támogatásával készült film a Gupvi-táborok borzalmairól és a történelem egy sötét időszakáról mesél.

Csak egy rossz vicc – Valami Amerika 3

2018.02.13.

„-Láttad a Valami Amerika 3-at?

 -Jaaa, azt amiben buzik táncolnak?”

Körülbelül így tudom elképzelni az első reakciókat a Valami Amerika harmadik etapjáról, ami franc tudja, hogy miért készült el. Ja, igen, nyilván a pénz miatt. Persze a pr duma biztos az, hogy „a rajongók szinte követelték”. Nehéz elképzelni, de mindezek ellenére szinte biztos, hogy rengetegen fognak beülni rá.

Mint gyerek az édességboltban – Star Wars: Az utolsó Jedik

2017.12.13.

Csak tessék, csak tessék! Van itt minden, kérem szépen, mese, kaland, akció, dráma, lélek, humor. A messzi-messzi galaxis cukorkaboltja újra nyitva áll. Lehet választani!

Súlyos sebeket rejt a múlt – Aurora Borealis-Északi fény

2017.11.03.

Mindig nagy esemény a filmes világban, ha Mészáros Márta filmet készít. Ő az a rendező, aki még az igazán nagybetűs alkotók egyike. Nyolcvanon túl is aktív, legutóbbi filmje, az Aurora Borealis-Északi fény pedig tökéletesen beleillik eddigi életművébe. Ez amennyire előny, annyira lett hátrány is.

Piros lufikkal (rém)álmodom – Az

2017.09.07.

Gondolom nem vagyok egyedül azzal, hogy gyerekkorom egyik meghatározó rémélménye a hegyesfogú, emberevő bohóc volt, aki ijesztően negédes stílusával és hátborzongató mocskos külsejével kebelezte be sorra a gyerekeket, majd kúszott vissza a csatornába. 

Sötét verem – A setét torony

2017.08.05.

Mindig is furcsa viszonyban voltam Stephen King történeteivel. Egyik fele hátborzongató, nyomasztó és magába szippant, másik fele meg a misztikummal próbál megmozgatni, ami sajnos nálam nem igazán vált be. Ennek ellenére adtam egy esélyt A setét toronynak, hiszen az író legkiemelkedőbb könyvsorozataként tartják számon. Az adaptációk világában viszontez a sztori csúfosan elbukott.

A háború diszkrét bája – Dunkirk

2017.07.23.

Nehéz úgy egy háborús filmet készíteni, hogy ne legyen semmilyen hatással a nézőre. Természetesen nem is ez szokott a rendező célja lenni, hanem a dráma, pátosz, élet-halál helyzetek katarzisa az, ami elsősorban adja a műfaj sava-borsát. Christopher Nolan filmje is ezen a vonalon mozog, de Nolan nem is lenne önmaga, ha nem tette volna ezt másképp, mint elődei.

Repül a migráns, ki tudja, hol áll meg - Jupiter holdja

2017.06.08.

A migráció témája aktuálisabb, mint valaha. Ezzel kapcsolatban pedig nem csoda, hogy egyre több film születik itthon és külföldön egyaránt. Az idei cannes-i filmfesztiválon például Haneke Happy End című filmje dolgozta fel a témát, itthon év elején Az állampolgár, most pedig a Jupiter holdja az, ami sajátosan nyúl a kérdéshez.

A vagányság már nem a régi – Artúr király: A kard legendája

2017.05.17.

Guy Ritchie már nem az a tökös rendező, aki volt. Mindig elhangzik, hogy mekkora filmekkel robbant be a köztudatba (A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső, Blöff), de ennek is már majdnem 20 éve. És ha valaki ekkora svunggal kezdi karrierjét, akkor ott vagy hatalmas tehetségről, vagy a későbbiekben hatalmas bukásról lesz szó. Ritchie az utóbbit gyakorolja elég szorgosan.