Blogolj!

Amikor Thor zsoldosnak állt - Tyler Rake: A kimenekítés (Extraction)

Ha nem maradna el a koronavírus-járvány miatt szinte az összes film bemutatója, akkor talán meg sem nézem a Netflix legújabb premierjét, ezért az előzetes és a háttér ismeretek alapján nem is volt túl sok elvárásom.

Fotó: IGN Hungary

A rendező Sam Hargrave-nek ez a bemutatkozó filmje, ezelőtt, mint színész és kaszkadőr-koordinátor dolgozott a filmiparban. Az pedig azonnal elég feltűnő volt, hogy a filmet elsősorban a főszereplő Chris Hemsworth-szel és a producerekkel, Anthony és Joe Russo-val próbáljak meg eladni. Utóbbiak a Marvel-filmes Univerzumához köthetők (Sam Hargrave is Polgárháború és a Végjáték c. filmeken dolgozott, mint kaszkadőr-koordinátor). Hemsworth, mint a Thor filmek címszereplője, Russóék pedig mint rendező páros olyan filmeket tudhatnak magukénak, mint a legutóbbi két Amerika kapitány és a legutóbbi két Bosszúállók film.

Hogy a dolgok közepébe vágjunk, sajnos A kimenekítés története nem lett túl eredeti. Adott egy indiai drogbáró fia, akit elraboltat a rivális bangladesi drogbáró, a zsoldos, ex-katona, Tyler Rake (Chris Hemsworth) és csapata pedig vállalja, hogy megfelelő ellenszolgáltatás fejében megmentik. Slussz-passz. A főszereplő Tyler egy sokat látott és megtört gép, akinek már mellékes a küldetés veszélyessége, csak a pénz lebeg a szeme előtt. A film elején azonnal utalást kapunk arra, hogy valamilyen trauma érhette a múltban, ami jelenleg is hatást gyakorol az életére. A küldetés részletezése után megérkezünk a film fő helyszínére, a bangladesi Dhaka-ba, ahol fogva tartják Ovi-t (Rudhraksh Jaiswal). Minden a tervek szerint alakul, azonban a kimenekítés hamar vadászattá válik, aminek során főszereplő párosunkat végig üldözik a Dhaka nyomortelepein.

A film egyik nagy pozitívuma, hogy maga a cselekmény ideje körülbelül egy nap leforgása alatt játszódik, ami miatt szinte végig nagyon pörgős. Már rögtön a mozi első harmadában kapunk egy elég hosszú és vágatlannak tűnő jelenetsort, ami talán az egész alkotás legjobb része. Ebben az akció jelenetben mutatkozik meg egyébként legjobban, hogy a rendező bizony kaszkadőr múlttal rendelkezik, repülnek az emberek ide-oda. Az izgalmas, jól koreografált, látványos és a dinamikus kameramozgás miatt a néző úgy érezheti, mintha ő maga is ott lenne a helyszínen, mint harmadik, külső szemlélő. A további akció jelenetek nem tudják megugrani ezt a szintet, de azért szégyenkezni nincs okuk.

Sajnálatos módon két akció között a film eléggé lapos, és itt jönnek ki legjobban a gyengeségei. A főszereplőn és az elrabolt srác testvérén kívül szinte senkiről nem tudunk meg semmit és ők sem nevezhetők éppen a filmtörténelem legárnyaltabb karaktereinek. Ezzel alapvetően nem lenne probléma, mert a műfaj nem kívánja meg a sokrétű, izgalmas karaktereket és a drámai alakításokat, viszont, amit szerintem megkíván egy ilyen akciófilm, az egy ütős szövegkönyv – ez itt viszont elmaradt. A filmben egyébként sem dominálnak a mély tartalommal átitatott párbeszédek, de amik meg vannak, azok is sokszor inkább csak az üresjáratok kitöltésére szolgálnak. A laza, frappáns szövegek helyett csak Paulo Coelho idézeteket kapunk (nem vicc, ez tényleg megtörténik a filmben).

Ami miatt mégis emlékezni fogok a filmre, az a végjáték – de sajnos ez nem dicséret. A lezárás - minden spoilert nélkülözve - talán az, ami a leginkább megosztja a nézőket, személy szerint nálam ez rontotta le az amúgy korrekt összhatást. Összességében azért nem bántam meg, hogy megnéztem, bátran tudom ajánlani mindenkinek, akik szeretnének kikapcsolódni egy egyszerű, egyszernézős, pörgős akciófilmmel.

Értékelés: 6/10

Címkék: akció, Kritika
https://filmszakadas.blogstar.hu/./pages/filmszakadas/contents/blog/94206/pics/lead_800x600.png
akció,Kritika
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?